מוקדי חירום בתחום הקורונה – לשמור בהישג יד

מאת צוות הורים.נט
מאת צוות הורים.נט
בתקופה הנוכחית, שבה כולנו חשים רמה מסוימת של חוסר אונים, חשוב לדעת לאילו גורמים ניתן לפנות במקרה הצורך. הכוונה היא לגורמים שיוכלו לספק לנו מידע מקצועי ואמין או להגיש לנו סיוע בהתאם לצורך. במאמר שלפניכם תמצאו את כל מספרי הטלפון החשובים ביותר, שמומלץ לשמור בהישג יד.
מוקדי חירום בתחום הקורונה
תקציר

מוקד מד"א – 101

מוקד מד"א פועל 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. למוקד יש להתקשר אם הופיעו תסמינים כמו שיעול, חום או קשיי נשימה, כאשר ישנו חשד סביר לכך שהתסמינים הם תוצאה של הידבקות בקורונה. הכוונה היא לכך שהחולה נמצא בבידוד ביתי למשל, בא במגע הדוק עם חולה קורונה מאומת וכיו"ב. מעניין לציין כי בניגוד לארגוני רפואת חירום ברחבי העולם, במוקד של מד"א התורנים הם אנשי מקצוע שהינם בעלי הכשרה ברפואת חירום.

משרד הבריאות – קול הבריאות (מוקד השירות הטלפוני) – *5400 – 08-6241010

המוקד הטלפוני של משרד הבריאות זמין לשאלות של אזרחים הנוגעות להתנהלות נכונה בצל משבר הקורונה. בין השאר ניתן לדווח במוקד על כניסה לבידוד בית ולקבל מענה לשאלות הנוגעות לנגיף, לדרכים שבהן ניתן להפחית את הסיכוי להדבקה ועוד. המוקד הטלפוני של משרד הבריאות זמין בין השעות 23:00-8:00 ומטפל גם בפניות הקשורות לנושאים נוספים כמו פניות בנושא מזון, תלונות הציבור, זימון תורים למרפאות חיסונית ועוד.

מוקד ייעוץ טלפוני לילדים, בני נוער והורים של מרכז שניידר לרפואת ילדים – 03-9253408

מדי יום בין השעות 24:00-8:00, מפעילים אנשי צוות המערך הפסיכולוגי והמחלקה לרפואה פסיכולוגית במרכז שניידר לרפואת ילדים, מוקד טלפוני המעניק עזרה ראשונה נפשית לילדים, בני נוער והורים הסובלים מדחק ומצוקה. השירות ניתן ללא תשלום.
מוקד התמיכה הנפשית של עמותת ער"ן – 1201 (שלוחה 6)

עמותת ער"ן החלה להפעיל מוקד טלפוני מיוחד המיועד לסייע לסובלים מקשיים נפשיים בעקבות משבר הקורונה. המוקד הטלפוני של ער"ן לסובלים מחרדה הקשורה לקורונה פועל שבעה ימים בשבוע, 24 שעות ביממה ומספק שירות בעברית, אנגלית, ערבית ורוסית.

הקו הפתוח של משרד החינוך – 073-3931111 – 1800-25-00-25

הקו הפתוח של משרד החינוך מעניק תמיכה רגשית מקצועית עבור הורים וילדים וכן מספק מענה לנושאים שונים הקשורים לפעילות מוסדות הלימוד בתקופת משבר הקורונה.

אנוש – העמותה הישראלית לבריאות הנפש

עמותת אנוש מפעילה בימים אלה קווי תמיכה עבור מתמודדים ובני משפחה (074-7556155) ועבור הורים וצעירים (054-9299723). הקווים פועלים בימים ראשון עד חמישי בין השעות 16:00-9:00. אנשי המקצוע של העמותה ישמחו להעניק למתקשרים תמיכה ייעוץ והכוונה אם כי יש רק להדגיש שלא מדובר בקווי חירום.

מוקד חירום לסיוע הומניטרי בתקופת הקורונה – 1221

פרויקט הסיוע ההומניטרי של איחוד הצלה, החברה למתנ"סים ולב אחד, הוא פרויקט מיוחד במינו שהוקם במטרה להעניק מענה רחב ומקיף לכל שכבות האוכלוסייה. המענה כולל בין השאר הגשת עזרה ראשונה (לפני הגעת אמבולנס), סיוע לוגיסטי באיסוף ומשלוח של תרופות, מזון וציוד רפואי, תמיכה רגשית לקשישים וסיוע לאנשים עם מוגבלויות. השירות ניתן בחינם והמוקד הטלפוני פעיל מדי יום ביומו (כולל סופי שבוע) בין השעות 22:00-8:00.

הגנה וסיוע ראשוני לנפגעי ונפגעות אלימות במשפחה

בשבועות האחרונים ניתן לראות עלייה משמעותית במספר התלונות על אלימות במשפחה. זאת על פי נתונים שפורסמו הן על ידי מרכזי הסיוע והן על ידי משטרת ישראל. לפיכך חשוב להזכיר גם את מספרי הטלפון של מוקדי החירום למניעת אלימות במשפחה וילדים בסיכון. להלן החשובים שבהם:

  • קו פתוח ומרכז סיוע לנשים דתיות (ארצי) – 02-6555744/5
  • קו חירום ארצי לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית – 1202/3
  • המרכז לטיפול ומניעת אלימות במשפחה (נעמת) – 03-6492468/9/70 (ימים ראשון עד חמישי בין 15:00-8:00)

 

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

המדריך השלם להורים המתמודדים עם הקורונה – בבידוד

 

שתפו את המאמר
אולי יעניין אותך גם...
ילדה לא מצליחה להרדם
טיפול פסיכולוגי לקשיי שינה של ילדים

שינה היא היבט חיוני בהתפתחותו וברווחתו הכללית של הילד. עם זאת, עבור חלק מהילדים, השגת שנת לילה שלווה יכולה להיות משימה מאתגרת. החל מסיוטים ופחדים לפני השינה ועד לנדודי שינה ושינה חסרת מנוחה, קשיי שינה אלו יכולים להשפיע רבות על הבריאות הפיזית, היכולות הקוגניטיביות והמצב הרגשי של הילד. במקרים כאלה, טיפול פסיכולוגי מציע פתרון רב ערך להתמודדות עם אתגרים אלו ולהתגבר עליהם. מאמר זה בוחן את תפקידו של טיפול פסיכולוגי בסיוע לילדים להתגבר על קשיי שינה ולהשיג לילות מנוחה.

לקריאה »
נערה מסתכלת במראה ומנסה לשפר את הדימוי העצמי
איך לשפר את הדימוי העצמי

דימוי עצמי הוא התפיסה שיש לנו לגבי עצמנו, והיא כוללת את כל האמונות, המחשבות והרגשות שלנו על יכולותינו ועל הערך שלנו. דימוי עצמי חיובי חשוב מאוד לשלומות הרגשית והנפשית ולהצלחה בחיים. למרבה הצער, אנשים רבים סובלים מדימוי עצמי נמוך, והדבר משפיע על חייהם, מעכב אותם ואף מזיק להם. כדי לשפר את הדימוי העצמי צריך להבין מה המקור לדימוי עצמי נמוך וללמוד איך לשפר אותו, להרגיש טוב ולנהל חיים מספקים. מתמודדים עם דימוי עצמי נמוך? כך תעזרו לעצמכם.

לקריאה »
הורים יושבים עם ילדתם ולומדים קורס דיגיטלי שמדריך את ההורים והילדים
האם אפשר ללמוד ייעוץ והדרכת הורים אונליין?

האינטרנט הפך לאוצר של מידע כמעט בכל נושא שניתן להעלות על הדעת. ממדריכי בישול ועד פרויקטים של עשה זאת בעצמך, נראה שאין גבול למה שאפשר ללמוד באינטרנט. עם זאת, כאשר מדובר במשהו מורכב ובעל ניואנסים כמו הורות, אנשים רבים עשויים לתהות: האם ניתן ללמוד עצות והדרכה להורות ביעילות בקורסים דיגיטליים?

לקריאה »
תקציר
מטפלים,יועצים, פסיכולוגים ואנשי חינוך
זה המקום שלכם לחשיפה!
דילוג לתוכן