מאמרים נוספים

הורים יושבים עם ילדתם ולומדים קורס דיגיטלי שמדריך את ההורים והילדים

האם אפשר ללמוד ייעוץ והדרכת הורים אונליין?

האינטרנט הפך לאוצר של מידע כמעט בכל נושא שניתן להעלות על הדעת. ממדריכי בישול ועד פרויקטים של עשה זאת בעצמך, נראה שאין גבול למה שאפשר ללמוד באינטרנט. עם זאת, כאשר מדובר במשהו מורכב ובעל ניואנסים כמו הורות, אנשים רבים עשויים לתהות: האם ניתן ללמוד עצות והדרכה להורות ביעילות בקורסים דיגיטליים?

לקריאה »
ילדה לא מצליחה להרדם

טיפול פסיכולוגי לקשיי שינה של ילדים

שינה היא היבט חיוני בהתפתחותו וברווחתו הכללית של הילד. עם זאת, עבור חלק מהילדים, השגת שנת לילה שלווה יכולה להיות משימה מאתגרת. החל מסיוטים ופחדים לפני השינה ועד לנדודי שינה ושינה חסרת מנוחה, קשיי שינה אלו יכולים להשפיע רבות על הבריאות הפיזית, היכולות הקוגניטיביות והמצב הרגשי של הילד. במקרים כאלה, טיפול פסיכולוגי מציע פתרון רב ערך להתמודדות עם אתגרים אלו ולהתגבר עליהם. מאמר זה בוחן את תפקידו של טיפול פסיכולוגי בסיוע לילדים להתגבר על קשיי שינה ולהשיג לילות מנוחה.

לקריאה »
Doctor with futuristic tablet

סרטן שלפוחית השתן תסמינים – כל מה שאתם חייבים לדעת בנושא

סרטן שלפוחית השתן מתפתח ברירית שלפוחית השתן, ולרוב מתבטא בדם בשתן. למרות שהוא משפיע בעיקר על אנשים מבוגרים, הוא יכול להופיע בכל גיל. הבנת הסימפטומים שלו ואפשרויות הטיפול בו חיונית לגילוי מוקדם וניהול יעיל של המחלה

לקריאה »
ייעוץ והדרכה להורים

מה עושים בייעוץ והדרכת הורים?

אתגרי ההורות הם חלק בלתי נפרד מתפקידנו כהורים. בעוד שלאורך השנים מערכת החינוך מכינה אותנו עם מיומנויות רבות ושונות, ובעוד שישנם תפקידים ומשרות אליהם מתקבלים אך ורק עם תואר ראשון או שני, או עם הכשרות מקצועיות, הרי שאל תפקיד ההורות, אל אותן נעלים ענקיות, נכנסים כך 'לפתע פתאום' ולא יעזרו 9 חודשים של סיפורים מקדימים מצד בני משפחה וחברים.

כאן גם טמון האבסורד הגדול, כיצד אנו מתכוננים כל חיינו אל תפקידים שונים המציבים תנאי סף, ואילו עבור התפקיד החשוב והמאתגר מכול, אין כל הכנה מקדימה. האמנם?

לקריאה »
מטפלים,יועצים, פסיכולוגים ואנשי חינוך
זה המקום שלכם לחשיפה!
דילוג לתוכן