טיפול תרופתי בריאות הנפש

פסיכולוג קליני עם מטופל ילד

מה ההבדל בין פסיכולוג קליני לפסיכיאטר

פוסט בלוג זה נועד להבחין בין התפקידים והאחריות של פסיכולוג קליני ופסיכיאטר. המאמר מתעמק בהכשרתם הייחודית, בגישתם לבריאות הנפש, בשיטות הטיפול בהן הם נוקטים וביכולתם לרשום תרופות. זה גם מתאר את התרחישים השונים שיצדיקו פנייה לעזרה מבעל מקצוע אחד על פני האחר.

לקריאה »
ילדה בוכה ונפתחת אצל המטפלת של - כל כך חשוב הרצף הטיפולי לסובלים מבעיות נפשיות

על חשיבותו של רצף טיפולי בבריאות הנפש

בריאות הנפש היא היבט מכריע של הרווחה הכללית שלנו, וחיוני לבקש עזרה כאשר אנו מתמודדים עם אתגרים בתחום זה. בישראל, בריאות הנפש היא נושא דחוף, כאשר אחוז ניכר מהאוכלוסייה חווה בעיות נפשיות. לפי נתוני משרד הבריאות הישראלי, אחד מכל ארבעה ישראלים יחווה בעיות נפשיות במהלך חייו.

לקריאה »
כלים להתמודדות עם מיזופוניה (Misophonia)

כלים להתמודדות עם מיזופוניה (Misophonia) במשפחה

מזופוניה היא מצב שבו צלילים מסוימים גורמים לאי נוחות וכעס עזים. חשוב למשפחות להיות מודעות למצב זה ולנקוט בצעדים שיעזרו ליקיריהם לנהל אותו. פוסט זה ידון בכמה מהכלים שניתן להשתמש בהם כדי להתמודד עם מיזופוניה בבית, כגון בידוד קול, טכניקות תקשורת וטיפולים.

לקריאה »
חרדה חברתית

חרדה חברתית

התופעה הנפשית המכונה חרדה חברתית מתייחסת למצב בו הסובל חושש, עד לכדי חוסר תפקוד או מצבים קיצוניים, מסיטואציה חברתית אשר עלולה לכלול ביקורת, השפלה, ו/או בחינה חברתית של האדם עצמו או התנהגותו. בעוד התופעה הנפשית הזו הינה משהו אשר רוב האנשים חווים בצורות שונות, לרוב מדובר בתחושה שולית או קלה יחסית, אשר אנו מתגברים עליה פעם אחר פעם ומתמודדים עם המצב.

לקריאה »
כיצד להכין את הילד לנטילת ריטלין או קונצרטה?

כיצד להכין את הילד לנטילת ריטלין או קונצרטה?

עבור כל אחד נטילת כדור היא משימה שעל מנת לעמוד בה יש צורך בריכוז וסדר. מה עושים כשהכדור נועד לעזור להפרעות קשב וריכוז?

מבחינת ילדים עם הפרעות קשב וריכוז, נטילת הכדור וגם התופעות המגיעות בעקבותיו יכולות להפוך להתמודדות בפני עצמה. אילו בעיות יכולות לצוץ ואיך להתמודד?

לקריאה »
מטפלים,יועצים, פסיכולוגים ואנשי חינוך
זה המקום שלכם לחשיפה!
דילוג לתוכן