לחץ נפשי / סטרס

אמא עייפה לילד עם צרכים מיוחדים

טיפול עצמי במטפלים: הורים לילדים עם קשיים – האם אתם מטפלים בעצמכם?

הורות לילדים המתמודדים עם בעיות רפואיות, התפתחותיות, רגשיות או התנהגותיות יכולה להוות אתגר מפרך ומתיש. הורים רבים מוצאים את עצמם משקיעים את מיטב מרצם, זמנם ואנרגייתם בטיפול, תמיכה וליווי של ילדיהם – תוך הזנחה עצמית מסוכנת. מחקרים רבים מצביעים על שחיקה גבוהה ובריאות ירודה בקרב הורים אלו, אשר אינם מודעים או יודעים כיצד לטפל בצרכיהם שלהם. במאמר זה נבקש לבדוק: האם הורים לילדים עם קשיים בכלל מקדישים זמן ומשאבים לטיפול עצמי? מהם החסמים והקשיים המונעים זאת? ומה ניתן לעשות על מנת לעודד ולאפשר להם להקדיש זמן למנוחה, הנאה ומילוי צרכים אישיים.

לקריאה »
אמא מחבקת את ילדתה שמפחדת מהמלחמה והמצב הבטחוני

איך לתווך לילדים את המצב הבטחוני וגל הטרור מבלי לטלטל את נפשם

המצב הבטחוני יוצר אצל כולנו, ילדים והורים כאחד, התמודדויות מורכבות ואתגרים רבים שעוד לא פגשנו בהם. בתור הורים יש לנו האחריות לתווך לילדים את המצב הבטחוני, במיוחד כאשר הם לא הולכים לבית הספר ומרגישים יום יום שדברים קורים. תפקידנו לשמור על אופטימיות ולדאוג לילדים אך אלו לא תמיד משימות פשוטות או ברורות, אז מה כן כדאי לעשות?

לקריאה »
חופשה משפחתית מוצלחת בחול עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים - המשפחה והילד סביב הבריכה

טיפים לחופשה משפחתית מוצלחת בחו"ל עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים

תכנון חופשה משפחתית בחו"ל יכול להיות מאתגר, במיוחד כאשר מטיילים עם ילדים עם צרכים מיוחדים. צוות הוריםץנט הכין עבור משפחות שלהם ילד עם צרכים מיוחדים, טיפים ועצות חשובות על מנת שתוכלו להנות מהחופשה המשפחתית  כחוויה מוצלחת ומהנה לכל המשפחה.

לקריאה »
כלים להתמודדות עם מיזופוניה (Misophonia)

כלים להתמודדות עם מיזופוניה (Misophonia) במשפחה

מזופוניה היא מצב שבו צלילים מסוימים גורמים לאי נוחות וכעס עזים. חשוב למשפחות להיות מודעות למצב זה ולנקוט בצעדים שיעזרו ליקיריהם לנהל אותו. פוסט זה ידון בכמה מהכלים שניתן להשתמש בהם כדי להתמודד עם מיזופוניה בבית, כגון בידוד קול, טכניקות תקשורת וטיפולים.

לקריאה »
על הקשר המשולש בין מחוננות, לקויות למידה והפרעות קשב

על הקשר המשולש בין מחוננות, לקויות למידה והפרעות קשב

הילד שלכם חכם במידה העולה בהרבה על קבוצת הגיל שלו, אבל כשאתם מבקשים ממנו להכין שיעורי בית הוא מתפרע, נע ללא הפסקה ובוכה רבות למרות שהוא נבון דיו כדי להביע את עצמו במילים? יכול מאד להיות שגם הילד שלכם הינו מחונן הסובל מליקויי למידה והפרעת קשב. במאמר זה נסקור את הקשר המשולש ביניהם, כיצד מזהים ילד מחונן וכיצד ליצור רוגע ושלווה בחייו שיעזרו לו להתפנות ללמידה איכותית ומימוש הפוטנציאל העצום שטמון בו.

לקריאה »
מטפלים,יועצים, פסיכולוגים ואנשי חינוך
זה המקום שלכם לחשיפה!
דילוג לתוכן