כיצד להכין את הילד לנטילת ריטלין או קונצרטה?

מאת צוות הורים.נט
מאת צוות הורים.נט
עבור כל אחד נטילת כדור היא משימה שעל מנת לעמוד בה יש צורך בריכוז וסדר. מה עושים כשהכדור נועד לעזור להפרעות קשב וריכוז? מבחינת ילדים עם הפרעות קשב וריכוז, נטילת הכדור וגם התופעות המגיעות בעקבותיו יכולות להפוך להתמודדות בפני עצמה. אילו בעיות יכולות לצוץ ואיך להתמודד?
כיצד להכין את הילד לנטילת ריטלין או קונצרטה?
תקציר

נסו להתאים את זמני הארוחות לתיאבון הילד

אחת מתופעות הלוואי השל ריטלין או קונצרטה היא חוסר תיאבון תחת השפעת הכדור. התיאבון חוזר כשפגה ההשפעה. נסו להתאים ככל האפשר את מועדי הארוחות המשפחתיות לתיאבון הילד כדי שלא ירגיש אאוטסיידר במשפחה. ניתן להרגיל גם את הילדים האחרים לארוחת בוקר טובה.

לארוחת בוקר טובה יתרונות לא רק עבור בעלי הפרעות קשב וריכוז אלא לכולם. עבור ילד עם הפרעות קשב וריכוז זוהי ארוחה חשובה מאוד בגלל חוסר התיאבון שילווה אותו רוב היום.

להתרגל לאכול משהו גם ללא תיאבון

בגלל השפעת הכדור על התיאבון הילד יכול מבחינתו לא לאכול כל היום והדבר עלול לגרום לנזק מצטבר. מצאו מזון קל אך בריא שהילד יסכים לאכול במשך היום גם ללא תיאבון.

כדאי שיהפוך את האכילה במשך היום להרגל קבוע. אם אינכם בבית להזכיר לו, כדאי שייצור לעצמו תזכורת באמצעות שעון מעורר או כל סימן אחר שנוח לו.

לקחת ריטלין בדרך הקלה ביותר

בכל מקרה נטילת כדור באופן קבוע היא מעמסה מבחינת הילד. אצל חלק מהילדים קיים קושי בבליעה עצמה. אם הילד מתקשה גם בבליעת הכדור לכו לקראתו ומצאו את הדרך הטובה ביותר לבליעה: ריטלין LA למשל ניתן לבליעה בדרך נוחה יותר: הוא מגיע כקפסולות שבתוכן נמצאות כדוריות זעירות המכילות את החומר.

ניתן להוציא את הכדוריות מן הקפסולה ולפזר אותן בתוך מעדן למשל. שאלו את הילד אם פעולה זו תקל עליו ותנו לו את הכדוריות בתוך מעדן שאהוב עליו.

להכין את הילד לתופעות לוואי אחרות

תופעות נוספות שעלולות להיות הן הפרעות שינה, כאבי ראש או כאבי בטן. רמת התופעות לא אמורה להיות חזקה אך מומלץ להכין את הילד לאפשרות שיקרו. הסבירו לילד שנטילת הכדור לקראת שעות הערב, או יותר מפעם אחת ביום אם מדובר על ריטלין LA או קונצרטה עלולה לגרום לקושי בשינה.

חשוב שידווח אם רמת תופעות הלוואי עולה או חזקה מדי. חשוב לשמור על איכות חיים יחד עם הכדור ולמצוא את המינון המתאים ביותר.

להסביר את היתרונות שבנטילת הכדור

חשוב להסביר לילד את היתרונות שבריטלין, לחדד ולהוסיף שהכדור יקל עליו, יעזור לו להתרכז, ללמוד טוב יותר ולבצע משימות.

נטילת הכדור לא אינה מתחברת לתכונות שליליות מופרע, טיפש או כל הגדרה שלילית אחרת. חשוב שיתייחס לכדור באפן חיובי, כמו חבר שבא לעזור לו להוציא מעצמו את יכולותיו הרבות.

לדבר ולתכנן ביחד

כל משימה חוזרת היא מועדת לשכחה אצל ילדים  עם הפרעות קשב וריכוז. דברו איתם על  כך שמעתה עליהם לקחת את הכדור מדי בוקר. גבשו ביחד החלטה איך לעשות זאת בדרך שתהיה קלה עבורם ושתהפוך את נטילת הכדור לחלק בלתי נפרד מהתארגנות הבוקר.

לסיכום, נטילת כדור היא משימה בפני עצמה עבור ילד עם הפרעות קשב וריכוז. חשוב שיבין את הסיבה לנטילת הכדור, את היתרונות שטמונים בו, שידע כיצד לנצל את הריכוז שנוצר בעקבות נטילת הכדור ושלא ירגיש בושה או דימוי עצמי נמוך בעקבות נטילת הכדור אלא להיפך- הכדור עוזר לו להוציא מעצמו את החוזקות שלו שישנו קושי להוציא אותן ללא הכדור.

שתפו את המאמר
אולי יעניין אותך גם...
מהי הידרותרפיה ומתי היא יעילה במיוחד לילדים?
מהי הידרותרפיה ומתי היא יעילה במיוחד לילדים?

בשנים האחרונות, יותר ויותר אנשים הבינו את יתרונותיה המגוונים של ההידרותרפיה. שיטת טיפול זו היא מבחינה מעשית טיפולי פיזיותרפיה המתבצעים במים חמימים (הידרו=מים, תרפיה=טיפול), תוך שהם רותמים את תכונותיהם וסגולותיהם הייחודיות של המים לצורך הגברת ההשפעה החיובית על הגוף.

לקריאה »
אמא אומרת לילדה משפטי העצמה ומעלה לו את הביטחון העצמי
כוחן של מילים: על משפטי העצמה לילדים

חשבנו וחשבנו על רשימה של משפטים עוצמתיים שניתן להשתמש בהם כדי להעצים ילדים ולהגביר את ההערכה העצמית שלהם. וניסינו להבין מה חשיבותם של הצהרות חיוביות ושפה בעיצוב הלך הרוח של הילד וכיצד זה תורם להתפתחותו הכללית.

לקריאה »
תקציר
מטפלים,יועצים, פסיכולוגים ואנשי חינוך
זה המקום שלכם לחשיפה!
דילוג לתוכן