סרטן שלפוחית השתן תסמינים – כל מה שאתם חייבים לדעת בנושא

מאת צוות הורים.נט
מאת צוות הורים.נט
סרטן שלפוחית השתן מתפתח ברירית שלפוחית השתן, ולרוב מתבטא בדם בשתן. למרות שהוא משפיע בעיקר על אנשים מבוגרים, הוא יכול להופיע בכל גיל. הבנת הסימפטומים שלו ואפשרויות הטיפול בו חיונית לגילוי מוקדם וניהול יעיל של המחלה
Doctor with futuristic tablet
Male doctor working with a futuristic tablet
תקציר

בבואנו לדבר על סרטן שלפוחית השתן תסמינים, יש כמה סימנים שחשוב במיוחד להיות ערים להם, כאשר ראשון הוא שינוי כלשהו שנראה בשתן. הסימן הבולט ביותר של סרטן שלפוחית השתן הוא דם בשתן, שיכול להיות נראה לעין או ניתן לזיהוי רק על ידי בדיקות מעבדה. סימפטום זה לעתים קרובות מניע אנשים לפנות לטיפול רפואי, מה שיכול להוביל לאבחון מוקדם. בנוסף, כאשר מדברים על סרטן בשלפוחית השתן ועל התסמינים השונים, חשוב לשים לב גם לדחיפות במתן השתן. הסימפטומים השונים יכולים להיות: תחושת דחיפות במתן שתן, מתן שתן תכוף וכאב או תחושת צריבה במהלך התהליך. אין לזלזל בסימפטומים אלה מכיוון שהם יכולים להצביע על סרטן שלפוחית השתן, בין מצבים אורולוגיים אחרים.

סרטן שלפוחית השתן תסמינים ומתי כדאי לפנות לרופא? 

אי אפשר לדבר על סרטן שלפוחית השתן תסמינים ולא להזכיר עוד כמה סימנים שיכולים להדליק נורת אזהרה. סימפטומים נוספים כגון כאבי גב יכולים להיות קשורים לסרטן שלפוחית השתן. חשוב להתייעץ עם רופא אם מופיעים סימפטומים אלה, במיוחד אם הם נמשכים, כדי לשלול סרטן ומצבים חמורים אחרים. כאשר מדברים על סרטן של שלפוחית השתן ועל התסמינים השונים, חשוב להבין: גילוי מוקדם הוא קריטי.  גילוי מוקדם של סרטן שלפוחית השתן הוא לעתים קרובות מכריע בטיפול מוצלח במחלה. סימפטומים, בפרט המטוריה, משמשים כסימני האזהרה הראשוניים שמניעים אנשים לפנות לטיפול רפואי. סרטן שלפוחית השתן בשלב מוקדם בדרך כלל דורש טיפול פחות אגרסיבי ויש לו שיעור הישרדות גבוה יותר. לכן, להיות ערניים לשינויים בהרגלי השתן ולחפש הערכה רפואית מהירה יכולים לעשות הבדל משמעותי בתוצאות. מעקב רציף הוא גם חיוני בשל הסיכון הגבוה לחזרה, מה שמבטיח שכל חזרה של הסרטן תתגלה במהירות.

איזה טיפולים יש לסרטן מסוג כזה? 

בנושא של סרטן שלפוחית השתן תסמינים וטיפולים, אנחנו רואים שיש היום אפשרויות שונות ומגוונות. יש טיפולים לא פולשניים שתוכלו לעבור אצל פרופ' עמוס נאמן ויש טיפולים אחרים. למשל: כריתת גידול שלפוחית השתן דרך השופכה, טיפול תת-שלפוחיתי ועוד. במקרים שבהם הסרטן פולש לשכבות עמוקות יותר של דופן שלפוחית השתן, ייתכן שיהיה צורך בגישה רדיקלית יותר, כגון כריתת שלפוחית השתן. הליך זה כרוך בהסרת שלפוחית השתן כולה, ולפעמים מחייב יצירת נתיב שתן חדש. יש כמובן גם טיפולים שכוללים כימותרפיה ועוד. כדי לבחור את הטיפול הנכון צריך לאבחן את המחלה ולפנות אל רופא מומחה כמו פרופ' עמוס נאמן שיוכל ללוות אתכם בצורה מקצועית לכל אורך הדרך.  

שתפו את המאמר
אולי יעניין אותך גם...
Lectures for parents
הרצאות מעניינות ומעשיות להורים טריים

הורות מביאה עמה אתגרים לאינספור, ובד בבד יוצרת בקרב ההורים הטריים עניין בנושאים חדשים ומשתנים.
כיצד מתמודדים עם המרדנות הראשונה של הילדים בגיל שנתיים הידוע בשמו 'גיל שנתיים האיום'? וכיצד מתמודדים עם המרדנות שהנער או הנערה עוטים על עצמם עם גיל ההתבגרות? ישנן שפע של הרצאות בהן יכולים הורים להשתתף ולקבל ערך מוסף חשוב, ולהלן מספר הרצאות שיוכלו לענות ולעלות על הציפיות.

לקריאה »
נערה מסתכלת במראה ומנסה לשפר את הדימוי העצמי
איך לשפר את הדימוי העצמי

דימוי עצמי הוא התפיסה שיש לנו לגבי עצמנו, והיא כוללת את כל האמונות, המחשבות והרגשות שלנו על יכולותינו ועל הערך שלנו. דימוי עצמי חיובי חשוב מאוד לשלומות הרגשית והנפשית ולהצלחה בחיים. למרבה הצער, אנשים רבים סובלים מדימוי עצמי נמוך, והדבר משפיע על חייהם, מעכב אותם ואף מזיק להם. כדי לשפר את הדימוי העצמי צריך להבין מה המקור לדימוי עצמי נמוך וללמוד איך לשפר אותו, להרגיש טוב ולנהל חיים מספקים. מתמודדים עם דימוי עצמי נמוך? כך תעזרו לעצמכם.

לקריאה »
הורים יושבים עם ילדתם ולומדים קורס דיגיטלי שמדריך את ההורים והילדים
האם אפשר ללמוד ייעוץ והדרכת הורים אונליין?

האינטרנט הפך לאוצר של מידע כמעט בכל נושא שניתן להעלות על הדעת. ממדריכי בישול ועד פרויקטים של עשה זאת בעצמך, נראה שאין גבול למה שאפשר ללמוד באינטרנט. עם זאת, כאשר מדובר במשהו מורכב ובעל ניואנסים כמו הורות, אנשים רבים עשויים לתהות: האם ניתן ללמוד עצות והדרכה להורות ביעילות בקורסים דיגיטליים?

לקריאה »
תקציר
מטפלים,יועצים, פסיכולוגים ואנשי חינוך
זה המקום שלכם לחשיפה!
דילוג לתוכן