מה עושים בייעוץ והדרכת הורים?

מאת צוות הורים.נט
מאת צוות הורים.נט
אתגרי ההורות הם חלק בלתי נפרד מתפקידנו כהורים. בעוד שלאורך השנים מערכת החינוך מכינה אותנו עם מיומנויות רבות ושונות, ובעוד שישנם תפקידים ומשרות אליהם מתקבלים אך ורק עם תואר ראשון או שני, או עם הכשרות מקצועיות, הרי שאל תפקיד ההורות, אל אותן נעלים ענקיות, נכנסים כך 'לפתע פתאום' ולא יעזרו 9 חודשים של סיפורים מקדימים מצד בני משפחה וחברים. כאן גם טמון האבסורד הגדול, כיצד אנו מתכוננים כל חיינו אל תפקידים שונים המציבים תנאי סף, ואילו עבור התפקיד החשוב והמאתגר מכול, אין כל הכנה מקדימה. האמנם?
ייעוץ והדרכה להורים
תקציר

בדיוק לשם כך עומדת לצד ההורים האפשרות לקבל הדרכה הורית מסודרת. מפגש ובו ההורים יחד עם מנחה הורים, גוללים בפניו את האתגרים עמם הם מתמודדים וסוללים את הדרך אל עבר הווי משפחתי נעים יותר ונכון הרבה יותר.

במאמר שלהלן נבקש לגעת באחד מן הגורמים המובילים שמונעים מהורים לגשת אל ההדרכה: אי-הוודאות באשר למה שמצפה להם במפגש שבקליניקה.

לקבל כלים ליישום

מטרתה של ההדרכה ההורית היא להקנות להורים את היכולת ליישם כלים מעשיים בהווי המשפחתי היומיומי.

הורים רבים מעידים לא אחת על תחושת חוסר אונים לאור התנהגות פסולה מצד ילדיהם. חוסר נכונות לסדר את החדר, חוסר רצון מצד הילד לישון במיטתו ולישון רק עם ההורים, 'קרבות' מרים על המקלחת שבערב או על ההגעה אל שולחן האוכל.

כל גיל מביא עמו אתגר חדש, אך היכולת להגיב אל האתגר נכונה, איננה טמונה בנו באופן טבעי.

הורים שנוכחו לגלות כי הצעקות או האיומים אינם עוזרים, יכולים למצוא בהדרכה ההורית נחמה, עזר והמון פרקטיקה.

החל מן המפגש הראשון ולכל אורכם של המפגשים, תיכנסו אל נעליהם של ילדיכם, תבינו את השקפת עולמם, תגלו שעבור כל ילד, אין כזה דבר תשומת לב שלילית או חיובית, כי אם תשומת לב, נקודה. תגלו כי אל לכם לשאול 'למה הילד עושה לי את זה' כי אם 'מה הילד שלי מרוויח מהתנהגותו?'.

מספיק בשינוי הפרספקטיבה שתתחולל ולו במפגש הראשון עם יועצי ההורים, כדי להביא לשינוי מזהיר ומדהים בתוך מספר פגישות ספורות.

האם ההדרכות נעשות באופן פרטני?

כיאה לעובדה שכל תא משפחתי מתמודד עם אתגרים שונים, כך רבים מן ההורים מעדיפים לגשת להדרכת הורים פרטנית המתמקדת אך ורק באתגר שלהם. במרבית המקרים הרי שדבר זה יתגלה גם כיעיל ביותר.

עם זאת, ישנם גם יועצי הורים המציעים סדנאות הורים כלליות המקנות טיפים פרקטיים אותם ניתן ליישם במגוון רחב של מצבים.

לצד זאת, ניתן גם למצוא יועצי הורים המעבירים הרצאות להורים ובהן מגוון נושאים מרתקים וחשובים לכל הורה. את ההרצאות ניתן להזמין לארגונים, חברות ועד לחוגי בית עם חברים ובני משפחה המעוניינים כולם ככולם לצרוך את אותו המידע ועבור אותם טווחי גילאים.

 

שתפו את המאמר
אולי יעניין אותך גם...
סדנאות לילדים
סדנאות מומלצות לילדים מתבגרים ואנרגטיים במיוחד

מחפשים את הדרך המושלמת להפוך את אירוע יום ההולדת עבור הבן או הבת הגדולים לחוויה בלתי נשכחת עבור כל המוזמנים? או שאולי אתם עורכים אירוע לרגל בואו של חג מסוים בבית הספר, ובני ובנות הכיתות המקדמות מציבים בפניכם אתגר קשה לפיצוח.

ככל שהם מתבגרים, כך הדרישות והציפיות של הילדים הופכות למאתגרות הרבה יותר. בדיוק לשם כך ריכזנו עבורכם מספר סדנאות מומלצות לילדים מתבגרים, סדנאות שיאפשרו לכולם וכולן להוציא מרץ ולצבור זיכרונות וחוויות בלתי נשכחים.

לקריאה »
הורים יושבים עם ילדתם ולומדים קורס דיגיטלי שמדריך את ההורים והילדים
האם אפשר ללמוד ייעוץ והדרכת הורים אונליין?

האינטרנט הפך לאוצר של מידע כמעט בכל נושא שניתן להעלות על הדעת. ממדריכי בישול ועד פרויקטים של עשה זאת בעצמך, נראה שאין גבול למה שאפשר ללמוד באינטרנט. עם זאת, כאשר מדובר במשהו מורכב ובעל ניואנסים כמו הורות, אנשים רבים עשויים לתהות: האם ניתן ללמוד עצות והדרכה להורות ביעילות בקורסים דיגיטליים?

לקריאה »
טיפול בחרדות אצל ילדים - ילד מפחד מתחת לשמיכה
טיפול בחרדות של ילדים

חרדות משפיעות על אנשים בכל גיל וגם על ילדים. חרדות של ילדים יכולות להתבטא בדרכים שונות ולהשפיע על בריאותם הרגשית, הנפשית וגם הפיזית. כדי לעזור לילדים להתגבר על החרדות צריך להבין ממה הן נגרמות וללמוד איך לטפל בהן בעדינות ובחמלה. ילדיכם מתמודדים עם חרדות? כך תעזרו להם.

לקריאה »
תקציר
מטפלים,יועצים, פסיכולוגים ואנשי חינוך
זה המקום שלכם לחשיפה!
דילוג לתוכן